Telefon +36 1 4433 433 | Email bejelentkezes@bmm.hu

A Konduktív pedagógia

Telefon

Bejelentkezés telefonon

Telefon

Bejelentkezés telefonon

Óra

Online időpontfoglalás

Óra

Online időpontfoglalás

Mi a konduktív pedagógia?

A konduktív pedagógia rendszere, más néven a konduktív nevelés valódi hungarikum, amelynek a megalkotója Pető András.

A konduktív pedagógia holisztikus emberképpel rendelkezik, az embert egy sokrétű egységnek, a test-lélek-szellem egészének tekinti. Módszerével a központi idegrendszer sérülésével vagy betegségével élők fejlődése válik lehetővé. A mozgássérült személyek komplex fejlesztésében kifejezetten szép eredmények érhetőek el vele.

A konduktív pedagógia célja a nagy- és finommotoros-, a kognitív és szociális képességek fejlődésének elősegítése. A pedagógiai, pszichológiai, és rehabilitációs technikák szinergikus alkalmazásával a betegek számára jobb életminőség válik elérhetővé. Az egyén képességeihez mérten a lehető legaktívabb és legönállóbb, konstruktív életvezetés kialakítása valósítható meg.

Konduktív pedagógia

Mikor ajánlott a konduktív nevelés és kiknek segít leginkább?

A konduktív pedagógia felnőttek és gyermekek esetében egyaránt alkalmazható. Bármely életkorban hatékony lehet, de a gyerekeknél gyakran nagyobb a fejlődési potenciál az agy nagyobb rugalmassága miatt.

Konduktív nevelés gyermekeknél

A folyamatos fejlődésben lévő gyermekeknél a gondos nevelés részévé tehető a konduktív pedagógia módszere. Ezáltal javulhatnak a kicsik életkilátásai és lehetőségük nyílik a teljesebb felnőttkor elérésére.

Az alábbi esetekben várjuk a gyerekeket konduktív nevelésre:

  • Nem terminusra született gyermekek
  • Idegrendszeri érintettség
  • Súlyos és enyhe mozgásfejlődési elmaradás
  • Lábfej- és gerincdeformitás
  • Szenzoros túlérzékenység
  • Érzékszervi, értelmi- vagy beszédfogyatékosság
  • Mozgássérült, megváltozott mozgásállapot
  • Cerebral paretikus gyermekek

Az óvodáskorú (3-6 éves) gyermekeknél célunk az egyéni képességekre, szükségletekre építve az adaptív szemléletű fejlesztés biztosítása, életkori sajátosságoknak megfelelően, játékos formában. A foglalkozás komplex módon, a mozgás, értelem, beszéd és kommunikáció, a manipuláció, játéktevékenység, percepció, önellátás, egyensúlyérzék, szem-kéz és szem-láb koordináció, szociális képességek fejlesztésével valósul meg. A foglalkozások csoportosan illetve differenciált egyéni fejlesztés során történnek.

Természetesen nemcsak az óvodásoknál, hanem idősebb gyermekeknél is jelentős eredmények érhetőek el.

Amennyiben úgy érzi, hogy gyermekének szüksége lenne konduktív nevelésre, de a felsorolt tünetek/betegségek nem teljesen egyeznek a fent említettekkel, akkor is bátran keresse a BMM-et. Konduktorunk, Darai Lili segít.

Konduktív pedagógia felnőttek számára

A konduktív pedagógia nem kizárólag a gyerekek kiváltsága, felnőttek fejlesztésére is remekül alkalmazható. Idősebb korban az alábbi esetekben javasolt a terápia megkezdése:

  • Cerebral paretikus
  • Traumás koponyasérült
  • Lábfej- és gerincdeformitás
  • Különböző post stroke állapotok (hemiparesis, afázia)
  • Parkinson kór
  • Sclerosis multiplex

A felnőtteknél a mozgássérültek rehabilitációja, társadalmi integrációja, minél nagyobb mértékű önállóság elérésének segítése az elsődleges célunk.

Az alábbiakra kiemelt figyelmet fordítunk:

  • az egyéni helyzetváltoztatás tanulása
  • nagy- és finommotoros képességek fejlesztése
  • szimmetrikus testhelyzet kialakítása
  • kóros együttmozgások leépítése
  • szem-kéz koordináció fejlesztése
  • irányok tudatosítása
  • fogás-elengedés javítása
  • logikai gondolkodás és figyelem fejlesztése
Telefon

Bejelentkezés telefonon

Telefon

Bejelentkezés telefonon

Óra

Online időpontfoglalás

Óra

Online időpontfoglalás

Konduktív pedagógia

A konduktív pedagógia egyéni és kiscsoportos formában is elérhető

Amikor páciensünk belép a konduktív pedagógia világába, egyéni és kiscsoportos kalandokra invitáljuk. A fejlődés útja az első vizsgálattal veszi kezdetét, ahol személyre szabott, elérhető rövid és hosszú távú célokat tűzünk ki.

A bizalmon alapuló, biztonságot sugárzó légkör megteremtése után a pácienseinket nemcsak tanítjuk, hanem inspiráljuk is a fejlődésre. Elindulunk egy közös úton, amely az ún. “orthomotorikus megoldásmódok” tanulását foglalja magában. Az egyéni képességek és készségek fejlesztésére való koncentrálás mellett természetesen figyelembe vesszük az életkori sajátosságokat is a konduktív nevelés során.

Elsődleges célunk a nem kívánt mozgásminták kiküszöbölése, az idegrendszer fejlesztése, és a mindennapi aktivitás elősegítése. Ebben a folyamatban kulcsfontosságú a fokozatosság, a rendszeresség és a következetesség betartása. A terápiás foglalkozásokon elsajátítottak otthoni gyakorlása tovább erősíti a tanultakat, és segít a legjobb eredmények elérésében.

Érdemes megjegyezni, hogy a konduktív pedagógia nem csupán a testi fejlődést helyezi előtérbe. Ez egy holisztikus megközelítés, amely egyensúlyban tartja a testi, szellemi és érzelmi fejlődést. Ennek okán a terápiás foglalkozások gyakran tartalmaznak játékos elemeket és kreatív technikákat, amelyek segítenek élvezni a tanulási folyamatot. Mindezek hozzájárulnak a teljes személyiség fejlesztéséhez és az önálló életvitel elősegítéséhez.

Konduktor terapeutánk

Darai Lili

Darai Lili

Konduktor