Szülés utáni rehabilitáció

A várandósság alatt végbemenő változások, valamint önmagában a szülés folyamata is számos mozgásszervi probléma forrása lehet. Ezen problémák egy része elkerülhető a rendszeres kismama tornával, valamint az egyéb felkészítő mozgásterápiákkal (Kismama pilates, intimtorna), azonban a szülés után mindenképpen érdemes a rehabilitációra is hangsúlyt fektetni.

Egy újszülött csecsemő ellátása nagy feladat bárki számára, és teljes embert kíván. Ezért nagyon fontos az anyuka fizikai és lelki állapota, hiszen akkor tud maximálisan a gyermekére koncentrálni, ha ő maga egészséges!

A rehabilitációs idő hosszát, valamint a javasolt terápiát nagyban meghatározza maga a szülés: természetes úton jött-e világra gyermeke, vagy császármetszés történt? Szükség volt-e gátmetszésre? Felmerült-e bármilyen esetleges komplikáció, vagy gyorsan és kellemetlenségek nélkül zajlott le a szülés és a vajúdás? A számos lehetőség miatt gyakorlatilag szinte minden újdonsült anyuka esetén más-más rehabilitációs módszerek szükségesek a mielőbbi regenerálódáshoz.

 

Kinek ajánljuk a szülés utáni rehabilitációs foglalkozásokat?

1. Azoknak, akik szeretnék visszanyerni a várandósság előtti fizikális állapotukat.

2. Császárműtétet vagy gátmetszést követően, illetve bármilyen műtéti beavatkozást igénylő szülést követően. Amikor külső beavatkozásra van szükség, nagyon fontos odafigyelni a megfelelő rehabilitációra, a műtéti hegek megfelelő gyógyulására, illetve a roncsolt izomzat szakszerű regenerálására.

3. Azoknak, akik terveznek még további gyermekeket. A várandósságok száma a kutatások alapján növeli a panaszok kialakulásának esélyét, ha szervezetünk nincs megfelelően felkészítve.

4. Azoknak, akik nem sportoltak aktívan a várandósság előtt, és nem tornáztak a várandósság során sem, de szeretnék elkerülni a várható mozgásszervi panaszok kialakulását. Nem elégséges stabilizáló izomzat esetén nagy eséllyel alakulhatnak ki hát-és deréktáji panaszok.

5. Azoknak, akiknél már a várandósság előtt fenn álltak ismert mozgásszervi panaszok, vagy a várandósság során alakultak ki. (Pl.: hát- vagy derékfájdalom, inkontinencia, stb.)

6. Azoknak, akiknél a várandósság során vagy a szülést követően jelentkeztek panaszok. Számos esetben alakulnak ki fájdalmak a derék, illetve a medenceöv tájékán. Vizelet visszatartási panaszok, nem megfelelő szexuális élet vagy az egyenes hasizom szétnyílása is előfordulhat. Ezek a problémák szakemberek segítségével megfelelően megelőzhetőek, illetve kezelhetőek is.

 

Szülést követően mikor ajánlott elkezdeni a programot?

A szülés utáni első 6 hétben az anyuka szervezetének leginkább pihenésre van szüksége a gyógyuláshoz. Az újszülött kisbaba ellátásán kívüli egyéb mozgásos tevékenységeket minimalizálni kell a regeneráció érdekében. Ebben az időszakban legfeljebb olyan gyakorlatok végezhetők, melyek nem jelentenek megterhelést az izomzat számára. A szülés előtti felkészítő kismama torna foglalkozásokon gyógytornászaink személyre szabott tippeket adnak az első 6 hétre vonatkozóan.

Az első 6 hét után nőgyógyászati kontroll következik, ahol a szakorvos dönti el, ajánlott-e a rehabilitációs torna elkezdése. Legtöbb esetben azonban ilyenkor már nyugodtan el lehet kezdeni a mozgást, hiszen ez szükséges az izomzat megfelelő regenerációjához.

A szülés utáni torna megkezdése előtt minden esetben egyéni állapotfelmérés szükséges, melyet szakképzett gyógytornászaink biztosítanak!

 

Miből áll a szülés utáni rehabilitáció?

– Teljes egyéni állapotfelmérés,

 Tartásjavítás, Core-izomzat (törzsizmok) erősítése,

 Gátizom torna, szükség esetén speciális intimtorna,

 Autogén relaxációs tréning, a helyes légzéstechnika elsajátítása,

– Manuálterápia: A manuálterápia a kézzel végzett fogások összességét jelenti, amely a támasztó és mozgató rendszer (gerinc, végtagok ízületei, izomzat) visszafordítható rendellenességeinek pontos felmérését és ezek kezelését foglalja magába. A várandósság során és a szülés után előfordulnak olyan panaszok, melyek esetén esszenciális ez a terápiás lehetőség.

 Kinezio tape,

 Fizikoterápia: Kizárólag egyéni foglakozás keretein belül, személyre szabottan alkalmazható terápiás módszerek:

– műtéti hegek oldása terápiás ultrahang kezeléssel,

– fájdalomcsillapítás TENS elektroterápiával,

– hegregeneráció BIOPTRON lámpás kezeléssel.

 Életmódtanácsok.

A szülés utáni rehabilitációs torna elérhető egyéni és kis csoportos foglalkozás formájában is.

Kiscsoportos (2-3 fős) foglalkozásainkat azon anyukák számára ajánljuk, akiknél nem alakultak ki külön kezelést igénylő mozgásszervi panaszok. Számukra az izmok regenerációja, a testi-lelki változások kezelése, a szülés utáni depresszió elkerülése, a fizikális erőnlét helyreállítása a fő cél. Fontos, hogy minden anyuka számára a kiscsoportos foglalkozáson való részvétel előfeltétele az egyéni állapotfelmérés!

Egyéni foglalkozásainkat azon anyukák számára ajánljuk, akiknél valamilyen mozgásszervi panasz jelentkezett a várandósság előtt, alatt vagy a szülést követően. Ide tartoznak a hagyományos nyaki-, háti-, és gerinctáji panaszok, a lábdagadás, a csípő-, térd-, vagy lábfájdalom, az ízületi fájdalmak mellett az inkontinencia, és a hasizom szétválás is. Számukra az egyéni állapotfelmérés alapján személyre szabott gyakorlatsort és kezelési tervet állít fel gyógytornászunk, melynek fókuszában az anyuka mielőbbi teljes gyógyulása áll.

Budapesti Mozgásszervi Magánrendelő bejelentkezés telefonon: +36-1-44-33-433

Kérjen időpontot telefonon

Minél gyorsabban szeretne időpontot szakrendeléseinkre? Hívjon minket most!

Budai rendelő: +36 (1) 44-33-433

Pesti rendelő: +36 (1) 44-33-433

Közvetlen orvosválasztás!

Közvetlen orvosválasztás

Szeretné Ön kiválasztani kezelőorvosát? Tekintse meg budai és pesti rendelőnkben dolgozó orvosainkat és terapeutáinkat, és vegye fel vele közvetlenül a kapcsolatot!

Kérdezzen szakorvosainktól. Budapesti Mozgásszervi Magánrendelő tel:+3614433433

Kérdezzen orvosainktól

Fájdalom gyötri, de nem biztos a kiváltó okokban? Szeretné tudni panaszait milyen kezeléssekkel szüntethetné meg?
Írjon nekünk és szakorvosaink válaszolnak!

Pin It on Pinterest

Share This