A mozgás és a sport mindenki számára ajánlott, aki törődik saját egészségével és fontosnak tartja annak megőrzését. Mégis számtalanszor előfordul, hogy másképp hozza az élet, és a mozgás valahogyan kiesik a napi rutinból. Az újrakezdés pedig sajnos nem mindig megy zökkenőmentesen.

Egy hosszabb kihagyás, esetleg betegség vagy baleset után a szervezetünknek szüksége van egy kis időre, amíg újra felveszi a régi ritmust. Ilyenkor a kulcsszó a fokozatosság! Ne akarjuk ott folytatni, ahol abbahagytuk korábban, mert kellemetlen izomláz vagy akár súlyosabb izomhúzódás lehet a vége.

A fokozatosság mellett fontos kihangsúlyozni a megfelelő bemelegítést a sportolás előtt, valamint a nyújtást-lazítást azután. Erre minden szakértő felhívja a figyelmet, ennek ellenére sokan nem fordítanak rá időt és energiát. Egyszerű gyakorlatokról van itt szó, amelyek az izmainkat és ízületeinket készítik fel a szokásosnál fokozottabb terhelésre. Érdemes rászánni magunkat, hiszen saját érdekünk, hogy elkerüljük a kellemetlen utóhatásokat és védjük ízületeinket.

Továbbá, semmiképp ne feledkezzünk meg a folyadék-és ásványianyag-pótlásról sem. A víz szerepe testünk működésében alapvető, hiszen szervezetünk kb. 60%-át víz teszi ki. Aktív mozgás, sportolás közben izzadunk, így a szervezet folyadékot veszít. Emellett az izmok és ízületek fokozott terhelése, a vérnyomás és a pulzusszám emelkedése szintén extrém módon befolyásolja folyadék szükségletünket. Sportolás előtt, közben és után is ajánlott sok vizet fogyasztani, hogy megőrizzük folyadékháztartásunk egyensúlyát.

A regenerációban pedig az ásványi anyagoknak van kiemelt szerepe. Érdemes odafigyelni a magnézium és kalcium bevitelre, de egyes vitaminok (B-, C-és D-vitamin) is hozzájárulhatnak szerveztünk teherbírásának erősítéséhez.

Ha komolyan gondolja a mindennapi sporttevékenység (újra)kezdését, kérje szakértőnk segítségét a sport-specifikus és egyénre szabott gyakorlatok, mozdulatsorok elsajátításához!

Forduljon hozzánk bizalommal, tapasztalt gyógytornászaink állnak rendelkezésére!

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Pin It on Pinterest

Share This